Świadome żonglowanie materiałem dźwiękowym odpowiednim dla akordu, na którym obecnie się znajdujemy, to ambitne zadanie dla każdego aspirującego gitarzysty. W tym odcinku na przykładzie prostej progresji pokażę Ci jak ćwiczyć celowanie w dźwięki (z ang. targeting notes). To ćwiczenie naprawdę działa cuda, ponieważ łączy pracę teoretyczną z kreatywną praktyką. Zatem do dzieła!
Dlaczego? Być może po prostu robimy coś źle…
Nie mogę się doczekać Szymon zapowiadanej przez Ciebie płyty, mam nadzieję, że już niedługo ją ogarniesz, to będzie dopiero sztosiwo i miód dla uszu 🙂
Dzięki za wsparcie Kamil. Szkice powstają cały czas. Przez wakacje planuję przysiąść na poważnie 🙂
Daje wiele do myślenia, zwłaszcza dla mnie, nigdy nie przykładałem wagi do nauki dźwięków na gryfie. Ale widzę że jednak taka praca może się zwrócić, a takie części akordu dają wiele emocji do gry co zwłaszcza przyda się podczas grania bluesa. Mam nadzieję że twój materiał będzie kamieniem milowym w mojej grze na gitarze, i dziękuje ci za twoją pracę i pozytywne podejście w materiałach 🙂
Pozdrawiam
Z całego serca Ci tego życzę, powodzenia 🙂
Hej Szymon.
Rozumiem prymy ale tercje? Grasz tercje do akordow czyli? 3ci dzwiek akordu czy cos innego.?
Trójdźwięk składa się z prymy, tercji i kwinty. Tercja to drugi dźwięk akordu, ale trzeci dźwięk skali.
Cm = C Eb G
Gm = G Bb D
F = F A C
Eb = Eb G Bb
Stąd tercje to kolejno Eb, Bb, A, G
Stąd kwinty to kolejno G, D, C, Bb
Stąd te dźwięki 🙂
Odsyłam do lekcji o interwałach 🙂